Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Powiatu Słupskiego

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Informacja dla osób ze szczególnymi potrzebami

  Pakiet dostępności informacyjno-komunikacyjnej

 

INFORMACJA DLA OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

Dostępność architektoniczna

Budynek Starostwa Powiatowego w Słupsku jest budynkiem umieszczonym w rejestrze zabytków i ze względów technicznych nie ma możliwości zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt. 1 i 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Starostwo stara się mimo to zapewnić takim osobom dostęp alternatywny.
W bezpośredniej bliskości budynku Starostwa znajduje się parking z wyznaczonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami. Chodniki prowadzące do budynku nie są wyposażone w ścieżki naprowadzające dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Do budynku Starostwa prowadzą dwa wejścia. Wejście główne oraz wewnętrzne,
od strony dziedzińca urzędu. Wejście wewnętrzne zapewnia dostęp dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, znajduje się tam dźwig (platforma),
aby umożliwić dostęp do Starostwa osobom z niepełnosprawnościami. 
Korzystanie z platformy odbywa się przy udziale osoby uprawnionej, przywołanej dzwonkiem znajdującym się przy głównym wejściu do Starostwa, od strony ul. Szarych Szeregów 14. Dzwonek został opisany i zainstalowany na podstawie kolumny.

Na parterze budynku znajduje się informacja dotycząca numeracji poszczególnych pomieszczeń oraz rozmieszczenia poszczególnych wydziałów. Toaleta przystosowana do korzystania przez osoby ze szczególnymi potrzebami znajduje się na parterze. W Starostwie dostępne są pętle indukcyjne. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, zapewnione są natomiast kontrastowe, antypoślizgowe oznaczenia krawędzi schodów.  Do Starostwa i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek Starostwa nie jest wyposażony
w urządzenia i systemy wspierające ewakuację osób z niepełnosprawnościami.

Dostępność tłumacza języka migowego

Wyznaczony w Słupskim Starostwie Powiatowym pracownik posługuje się językiem migowym (PJM) w stopniu podstawowym. Korzystanie z tej usługi jest bezpłatne.
Aby skorzystać z tłumacza migowego należy zgłosić ten fakt  co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Starostwie, z wyłączeniem sytuacji nagłych za pośrednictwem nr tel. 59 84-18-716 lub e-maila awozniak@powiat.slupsk.pl

Wniosek o zapewnienie dostępności

Wnioski o zapewnienia dostępności można składać drogą pocztową na adres Starostwo Powiatowe w Słupsku ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk lub elektroniczną na adres awozniak@powiat.slupsk.pl

Zgodnie ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Starostwo o braku dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.

Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności". Wniosek ten jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.

Wniosek o zapewnienie dostępności zawiera:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy;
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnym;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje wnoszącego żądanie, o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż
2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
INFORMACJA DLA OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI.pdf (PDF, 165.70Kb) 2023-02-20 09:03:04 98
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Anna Dożynkiewicz-Woźniak

Data wytworzenia:
20 lut 2023

Osoba dodająca informacje

Mirosław Górak

Data publikacji:
20 lut 2023, godz. 09:03

Osoba aktualizująca informacje

Mirosław Górak

Data aktualizacji:
27 cze 2023, godz. 13:17