Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Powiatu Słupskiego

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego

Naczelnik Wydziału: Waldemar Fuchs, BZK-I, II piętro, pokój 233, tel. (59) 84185-55, (59) 84259-23, e-mail: wfuchs@powiat.slupsk.pl; pczk-slupsk@powiat.slupsk.pl (data zatrudnienia na stanowisku 01.04.2015 r.)

Transport zwłok i stwierdzanie zgonów

Zgodnie z zapisami ustawy z dnia 31 stycznia 1959 roku o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j.: Dz. U. z 2023 r., poz. 887.) do zadań Starostwa Powiatowego w Słupsku należy:
1) zapewnienie transportu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych na terenie powiatu słupskiego;
2) zapewnienie wystawienia kart zgonu (stwierdzenia zgonu) osób zmarłych na terenie powiatu słupskiego w przypadku, jeśli nie można ustalić danych lekarza zobowiązanego do wystawienia kary zgonu.

W celu stwierdzenia zgonu przez lekarza proszę dzwonić na numer alarmowy Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego pod numerem 605 403 605.

 

W skład wydziału wchodzą następujące stanowiska:

- stanowisko ds. zarządzania kryzysowego, monitorowania, planowania, reagowania i usuwania skutków zagrożeń: Jolanta Bubeła, BZK-II, II piętro, pokój 231, tel. (59) 84185-67, e-mail: jbubela@powiat.slupsk.pl; pczk-slupsk@powiat.slupsk.pl
Do obowiązków należy:
1) opracowanie projektów zarządzeń starosty dotyczących zagrożeń, w tym ogłaszanie i odwoływanie pogotowia przeciwpowodziowego, alarmu powodziowego i ewakuacji,
2) przygotowywanie analiz i ocen oraz sprawozdań ze szkód i strat powstałych w wyniku klęsk żywiołowych,
3) opracowanie i aktualizowanie planu pracy Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego i Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,
4) organizacja oraz obsługa administracyjno-kancelaryjna posiedzeń Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,
5) planowanie potrzeb materiałowych i środków finansowych na realizację zadań związanych z ZZK oraz Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,
6) organizowanie, kierowanie i koordynowanie akcjami zwalczającymi skutki klęsk żywiołowych oraz wnioskowanie o nałożenia obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych w przypadku niewystarczających sił i środków będących w dyspozycji Starosty do zwalczania tych klęsk,
7) opracowanie i bieżąca aktualizacja Planu Ewakuacji II st.,
8) opracowanie i bieżąca aktualizacja procedur w zarządzaniu kryzysowym,
9) przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania,
10) przygotowywanie analiz i ocen oraz sprawozdań ze szkód i strat powstałych w wyniku klęsk żywiołowych,
11) uruchomienie działań Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego na polecenie Starosty,
12) opracowanie i bieżąca aktualizacja Planu Zarządzania Kryzysowego oraz załączników funkcjonalnych do planu,
13) opracowanie zaleceń do Gminnych Planów Zarządzania Kryzysowego oraz nadzór nad ich realizacją.

- stanowisko ds. obronności: Michał Kordylas, BZK-III, II piętro, pokój 228, tel. (59) 84185-58,
e-mail: mkordylas@powiat.slupsk.pl, pczk-slupsk@powiat.slupsk.pl
Do obowiązków należy:
1) organizowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej na terenie powiatu
2) organizowanie zadań mobilizacyjnych związanych z przygotowaniem i rozwijaniem akcji kurierskiej na terenie powiatu,
3) planowanie świadczeń na rzecz obrony w zakresie potrzeb akcji kurierskiej i kwalifikacji wojskowej,
4) prowadzenie zbiorczej dokumentacji planów akcji kurierskiej gmin oraz merytoryczna pomoc w zakładaniu i prowadzeniu dokumentacji organów samorządu,
5) opracowywanie i bieżące uaktualnianie dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa,
6) opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji Stanowiska Kierowania i Stałego Dyżuru,
7) realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania starosty zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa.
- stanowisko ds. obrony cywilnej: Adrian Markuszewski, BZK- IV, II piętro, pokój 227, tel. (59) 84185-58,
e-mail: amarkuszewski@powiat.slupsk.pl; pczk-slupsk@powiat.slupsk.pl
Do obowiązków należy:
1) wykonywanie zadań z zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Powiatu;
2) kierowanie przygotowaniami i realizacją obrony cywilnej przez instytucje państwowe;
3) przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne na terenie Powiatu;
4) nadzorowanie realizacji zadań obrony cywilnej i powszechnej samoobrony ludności w jednostkach samorządu terytorialnego i podmiotach gospodarczych;
5) obsługa bezzałogowego statku powietrznego;
6) prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej oraz powiatowego magazynu przeciwpowodziowego;
7) upowszechnianie obrony cywilnej oraz przygotowanie ludności do uczestnictwa w powszechnej samoobronie;
8) nadzorowanie ćwiczeń, w tym ewakuacji z obiektów użyteczności publicznej;
9) powoływanie lekarza do stwierdzania zgonu i jego przyczyn oraz organizowanie przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Waldemar Fuchs

Data wytworzenia:
12 lip 2023

Osoba dodająca informacje

Sebastian Wójcik

Data publikacji:
31 sty 2014, godz. 10:17

Osoba aktualizująca informacje

Sebastian Wójcik

Data aktualizacji:
12 lip 2023, godz. 13:22