Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Powiatu Słupskiego

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Wydział Finansowo-Budżetowy

Skarbnik Powiatu – naczelnik wydziału: Jadwiga Janicka – SPF – główny księgowy budżetu powiatu, I piętro, pokój 126, (59), email: skarbnik@powiat.slupsk.pl (data zatrudnienia na stanowisku 01.09.2009 r.)

Skarbnik
1. Skarbnik pełniący funkcję głównego księgowego budżetu zapewnia prawidłową organizację gospodarki finansowej Powiatu.
2. Skarbnik uczestniczy w posiedzeniach Zarządu oraz może uczestniczyć w obradach Rady i jej Komisji z głosem doradczym.
3. Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
1) zapewnienie realizacji polityki finansowej Powiatu;
2) wykonywanie obowiązków w zakresie rachunkowości budżetu Powiatu;
3) koordynowanie i nadzorowanie prac związanych z opracowywaniem i realizacją budżetu Powiatu oraz zapewnienie bieżącej kontroli jego wykonywania;
4) koordynowanie i nadzorowanie prac związanych z wieloletnim planowaniem finansowym;
5) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, będącymi w dyspozycji Powiatu;
6) nadzorowanie gospodarowania środkami budżetowymi przez jednostki organizacyjne Powiatu;
7) kontrolowanie operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym dochodów budżetu Powiatu (organu) oraz dokumentów finansowo-księgowych;
8) zapewnienie sporządzania zbiorczej sprawozdawczości budżetowej i finansowej Powiatu oraz bilansu skonsolidowanego;
9) zapewnienie sporządzania sprawozdań oraz informacji związanych z realizacją budżetu oraz o udzielonych ulgach, pomocy publicznej i zaległościach przedsiębiorców;
10) prowadzenie spraw z zakresu zaciągniętych i planowanych do zaciągnięcia zobowiązań z tytułu pożyczek, kredytów i emisji papierów wartościowych oraz z tym związana obsługa finansowo-bankowa;
11) kontrasygnowanie czynności prawnych skutkujących powstawaniem zobowiązań finansowych Powiatu, udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty oraz prowadzenie rejestru tych upoważnień;
12) zapewnienie opracowywania okresowych analiz i sprawozdań z wykonania budżetu na potrzeby organów Powiatu.
4. Skarbnik wydaje naczelnikom wydziałów polecenia i podejmuje decyzje kierownicze w zakresie gospodarki finansowej, w celu zapewnienia jej prawidłowego prowadzenia.
5. W ramach swoich zadań Skarbnik sprawuje bezpośredni nadzór nad Wydziałem Finansowo-Budżetowym.
6. Skarbnik przy znakowaniu spraw używa symbolu „SPF”.

Wydział Finansowo-Budżetowy
1. Do zadań Wydziału Finansowo-Budżetowego należy w szczególności:
1) realizowanie zadań z zakresu planowania budżetu Powiatu i realizacji zmian w toku wykonywania budżetu;
2) wykonywanie budżetu Powiatu;
3) prowadzenie rachunkowości budżetu Powiatu;
4) opracowywanie i realizacja budżetu Powiatu;
5) sporządzanie Wieloletniej Prognozy Finansowej i jej zmian;
6) przekazywanie środków do jednostek organizacyjnych Powiatu na realizację ich wydatków i ich rozliczanie;
7) rozliczanie dochodów zgromadzonych przez jednostki organizacyjne Powiatu;
8) sporządzanie zbiorczej sprawozdawczości budżetowej i finansowej Powiatu oraz bilansu skonsolidowanego;
9) sporządzanie sprawozdań zbiorczych oraz informacji związanych z realizacją budżetu oraz o udzielonych ulgach, pomocy publicznej i zaległościach przedsiębiorców;
10) prowadzenie spraw z zakresu zaciągniętych i planowanych do zaciągnięcia zobowiązań z tytułu pożyczek, kredytów i emisji papierów wartościowych oraz z tym związana obsługa finansowo-bankowa;
11) opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań z wykonania budżetu na potrzeby organów Powiatu;
12) windykacja należności budżetu Powiatu.
13) opracowywanie projektu i planu finansowego w zakresie dochodów Starostwa i budżetu Powiatu (organu) i wydatków Starostwa oraz zamian w toku jego wykonywania;
14) sporządzanie sprawozdań z wykonania planu finansowego Starostwa;
15) analizowanie i weryfikowanie planów finansowych poszczególnych wydziałów Starostwa;
16) sporządzanie informacji o udzielonych ulgach, pomocy publicznej i o zaległościach przedsiębiorców;
17) sporządzanie jednostkowych sprawozdań budżetowych i finansowych budżetu Starostwa
oraz o udzielonej pomocy publicznej i o zaległościach przedsiębiorców;
18) realizowanie zadań z zakresu prowadzenia rachunkowości Starostwa;
19) wykonywanie dyspozycji środków pieniężnych;
20) kontrolowanie zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym Starostwa oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
21) rozliczanie i sporządzanie deklaracji podatkowej VAT Starostwa oraz deklaracji podatkowej VAT zbiorczej Powiatu;
22) windykacja należności Powiatu i Skarbu Państwa;
23) prowadzenie ewidencji majątku trwałego i wartości niematerialnych i prawnych oraz rozliczenie inwentaryzacji majątku;
24) wykonywanie zadań z zakresu administracji rządowej, związanych z ewidencją księgową dochodów, wydatków i majątku Skarbu Państwa;
25) naliczanie wynagrodzeń, składek ZUS, podatku dochodowego od osób fizycznych i sprawozdawczość w tym zakresie;
26) prowadzenie kompleksowej obsługi kasowej Starostwa;
27) realizacja zadań z zakresu pracowniczych planów kapitałowych.
2. Wydział przy znakowaniu spraw używa symbolu „FN”.


W skład wydziału wchodzą następujące stanowiska:

1. Zastępca skarbnika powiatu – główny księgowy Starostwa - FN.II
Do obowiązków należy:
1. współudział w zarządzaniu Wydziałem Finansowo-Budżetowym, tj. w planowaniu, organizowaniu i nadzorowaniu zadań realizowanych przez wydział, a w szczególności:
1) nadzorowanie czynności wykonywanych przez pracowników realizujących księgowość Starostwa, Skarbu Państwa, płac, podatków, składek ZUS, majątku trwałego i wartości niematerialnych i prawnych;
2) nadzorowanie realizowanych przez pracowników rozliczeń VAT oraz czynności/działań/uzgodnień w stosowaniu procedury MDR;
2. organizowanie i prowadzenie  rachunkowości Starostwa Powiatowego;
3. organizowanie obiegu dokumentów finansowo-księgowych w celu terminowej realizacji zadań, prawidłowego przebiegu operacji gospodarczych i ochrony majątku będącego w posiadaniu Starostwa;
4. zapewnienie właściwej ewidencji zdarzeń gospodarczych i finansowych
5. dokonywanie wyceny aktywów pasywów i ustalanie wyniku finansowego;
6. sporządzanie sprawozdań finansowych, budżetowych i z operacji finansowych;
7. prowadzenie gospodarki finansowej Starostwa Powiatowego zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, a w szczególności:
1) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi będących w dyspozycji starostwa zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, lub innymi obowiązującymi w tym zakresie przepisami w sposób celowy i oszczędny,
2) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
3) dbałość o terminowe i prawidłowe ściąganie należności Starostwa Powiatowego,
4) dbałość o terminowe i prawidłowe opłacanie zobowiązań Starostwa powiatowego,
5) dbałość o prawidłowe i terminowe przekazanie scentralizowanego JPK VAT z  deklaracją i informacji o schematach podatkowych do Ministerstwa Finansów;
6) dbałość o prawidłowe rozliczenie inwentaryzacji oraz inicjowanie jej przeprowadzenia,
7) dbałość o prawidłowe sporządzenie i terminowe przekazanie wypłat wynagrodzeń, innych należności i świadczeń pracowniczych oraz diet i innych wypłat,
8. dokonywanie w ramach wewnętrznej kontroli finansowej:
1) wstępnej i bieżącej kontroli operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym Starostwa,
2) wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów finansowo-księgowych stanowiących podstawę operacji gospodarczych i finansowych będących przedmiotem księgowania;
9. zapewnienie właściwego przechowywania i zabezpieczania dokumentów finansowo-księgowych, ksiąg rachunkowych oraz dokumentacji sprawozdań;
10. współdziałanie w opracowywaniu materiałów przygotowawczych do projektu budżetu Powiatu;
11. opracowywanie projektu budżetu Starostwa Powiatowego i jego zmian;
12. sporządzanie okresowych informacji i analiz z realizacji dochodów i wydatków Starostwa;
13. współdziałanie z PUW i RIO w Gdańsku, bankami oraz innymi jednostkami i kontrahentami Starostwa Powiatowego w zakresie wzajemnych rozliczeń;
14. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Starostę dotyczących prowadzenia rachunkowości, w tym środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub innych środków zagranicznych, zasad gospodarki kasowej, zasad ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania, zasad gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie, zasad ewidencji podatków i opłat w Starostwie, procedur kontroli finansowej oraz innych związanych z prowadzeniem rachunkowości i ich bieżąca aktualizacja;
15. nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości Starostwa wykonywanych przez poszczególnych pracowników Starostwa.

2. Wieloosobowe ds. budżetu powiatu, w tym:

- ds. planowania budżetu i realizacji zmian w toku wykonywania budżetu powiatu: Katarzyna Budnik – FN.II, I piętro, pokój 124, tel. (59) 8418-517, email: kbudnik@powiat.slupsk.pl
Do obowiązków należy:
1) Racjonalne i gospodarne wydatkowanie środków publicznych;
2) Współdziałanie ze Skarbnikiem Powiatu przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do  przygotowania projektu budżetu;
3) Zbieranie i przygotowywanie wstępnych informacji do planowania budżetowego oraz przygotowanie tekstu uchwały z tym związanej;
4) Analiza i sprawdzanie prawidłowości składanych wniosków do projektu uchwały budżetowej, uchwały budżetowej i jej zmian przez poszczególnych dysponentów budżetu;
5) Współdziałanie ze Skarbnikiem Powiatu przy opracowywaniu projektu budżetu;
6) Przygotowanie wstępnego projektu budżetu do zaopiniowania przez Zarząd Powiatu na podstawie złożonych wniosków przez poszczególnych dysponentów budżetu;
7) Przygotowanie tekstu projektu uchwały budżetowej wraz z załącznikami, uzasadnieniem i objaśnieniami  i uchwały budżetowej;
8) Przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu i uchwał Zarządu Powiatu  w sprawie zmian w budżecie Powiatu wraz z uzasadnieniem oraz uchwał związanych z realizacją budżetu;
9) Analiza i sprawdzanie planów finansowych poszczególnych dysponentów;
10) Terminowe przekazywanie dysponentom informacji:
      a) niezbędnych do opracowania projektów planów finansowych,
      b) niezbędnych do opracowania planów finansowych,
      c) o uchwalonych wielkościach dochodów i wydatków,
      d) o kwotach zmian dokonywanych w ciągu roku w planach finansowych,
11) Przygotowywanie informacji kwartalnych, półrocznych i rocznych o wykonaniu budżetu, w tym kwotę deficytu albo nadwyżki oraz sporządzenie informacji zbiorczej w sprawie wykazu osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przekraczającej 500 zł, wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia celem podania do publicznej wiadomości;
12) Przygotowanie uchwały wraz z informacją o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze;
13) Przygotowanie uchwały wraz z sprawozdaniem rocznym z wykonania budżetu powiatu;
14) Opracowywanie analiz z wykonania budżetu wg poszczególnych grup podległych jednostek organizacyjnych;
15) Obsługa programu "BeSTi@ – Informatycznego Systemu Zarządzania Budżetami Jednostek  Samorządu Terytorialnego" oraz programu Finansowo-Księgowego – moduł "Budżet" w zakresie planowania budżetu i jego zmian, dokonywanych w ciągu roku budżetowego;
16) Obsługa programu BUDŻET  w zakresie wprowadzenia planów finansowych i ich zmian organu i Starostwa.
17) Współpraca z jednostkami organizacyjnymi Powiatu oraz z wydziałami Starostwa w zakresie realizacji zadań obowiązujących na stanowisku,
18) Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w zakresie uchwał Rady Powiatu  i Zarządu  Powiatu w sprawie uchwał budżetowych i ich zmian oraz uchwał  z realizacji budżetu i  terminowe ich przekazywanie;
19) Wprowadzanie uchwał budżetowych Zarządu Powiatu do Edytora Aktów Prawnych celem przesłania ich do Regionalnej Izby Obrachunkowej,
20) Współpraca z Wydziałem Starostwa odpowiedzialnym za prowadzenie spraw oświaty celem podziału subwencji oświatowej;
21) Terminowe przekazywanie do BIP-u uchwał Rady i Zarządu Powiatu  oraz opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczących budżetu;
22) Bieżące analizowanie zmian w obowiązujących przepisach prawnych;
23) Przygotowywanie i  bieżąca aktualizacja procedur wynikających z przepisów prawnych obowiązujących na stanowisku pracy;
24) Znajomość zagadnień z zakresu administracji samorządowej;
25) Samokontrola  wykonywanych czynności wymienionych w zakresie obowiązków;
26) Zastępowanie podczas nieobecności w pracy podinspektora ds. budżetu w zakresie dekretacji i ewidencji księgowej wyciągów bankowych oraz starszego inspektora ds. sprawozdawczości budżetowej i finansowej w zakresie planowania wieloletniego i obsługi kancelaryjnej.

- ds. księgowości budżetu powiatu: Justyna Bizukowicz – FN.III, I piętro, pokój 124, tel. (59) 8418-517, email: jbizukowicz@powiat.slupsk.pl
Do obowiązków należy:
1) prowadzenie rachunkowości powiatu (organu), w tym:
- kwalifikowanie dowodów księgowych do ujęcia w księgach rachunkowych (dekretowanie),
- bieżąca ewidencja księgowa wyciągów bankowych budżetu Powiatu Słupskiego, w tym rachunków związanych z realizacją programów lub projektów finansowanych z udziałem środków unijnych lub zagranicznych oraz innych projektów wyodrębnionych rachunków,
- bieżące księgowanie każdej operacji gospodarczej, w tym związanej z realizacją programów lub projektów finansowanych z udziałem środków unijnych lub zagranicznych oraz innych projektów wyodrębnionych rachunków w urządzeniach księgowych na poszczególnych kontach analitycznych i syntetycznych, które nastąpiły w danym okresie sprawozdawczym oraz umieszczanie w księgach prawidłowego i zgodnego ze stanem faktycznym opisu tych operacji,
- sprawdzenie dowodów księgowych pod względem formalno  - rachunkowym,
- uzgadnianie wprowadzonych zapisów do ksiąg rachunkowych,
- dzienne uzgadnianie oraz bieżąca kontrola zaksięgowanych operacji gospodarczych z wyciągiem bankowym,
- miesięczne zamykanie urządzeń księgowych oraz ich uzgadnianie w zakresie obrotów i sald kont księgi głównej oraz sald ksiąg pomocniczych,
- na podstawie zapisów kont księgi głównej sporządzanie na koniec każdego okresu sprawozdawczego, nie rzadziej niż na koniec miesiąca zestawienia obrotów i sald,
- sporządzanie co najmniej na dzień zamknięcia ksiąg rachunkowych zestawienia sald  wszystkich  kont ksiąg pomocniczych, a na dzień inwentaryzacji zestawienia  sald inwentaryzowanej grupy składników aktywów,
- okresowe ustalanie i sprawdzanie w drodze inwentaryzacji rzeczowego stanu aktywów i pasywów,
- księgowanie sprawozdań jednostek podległych na kontach dochodów i wydatków,
- księgowanie sprawozdań z urzędów skarbowych ze zrealizowanych dochodów z podatku dochodowego od osób prawnych i Ministerstwa Finansów ze zrealizowanych dochodów z podatku dochodowego od osób fizycznych,
- uzgadnianie na podstawie sprawozdań jednostkowych dochodów i wydatków z kontami budżetu,
- uzgadnianie wpływów z urzędami skarbowymi i innymi instytucjami czy jednostkami samorządu terytorialnego, w tym otrzymanych dotacji,
- uzgadnianie środków przekazanych dysponentom niższego stopnia,
- ustalenie wyniku budżetu powiatu,
- dokonywanie wydruków ksiąg rachunkowych,
2) przyjmowanie sprawozdań z urzędów skarbowych i Ministerstwa Finansów i ich analiza,
3) rzetelne i terminowe sporządzanie jednostkowych sprawozdań budżetowych,  
4) rzetelne i terminowe sporządzenie sprawozdań z dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej,
5) rzetelnie i terminowe sporządzenie bilansu organu,
6) dbałość o terminowe i prawidłowe ściąganie należności,
7) rzetelna i prawidłowa windykacja należności w tym:
- bieżąca analiza rozrachunków z kontrahentami,
- wysyłanie wezwań i upomnień do zapłaty,
- naliczanie odsetek od nieterminowych wpłat,
8) prowadzenie negocjacji z bankami na lokowanie wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę powiatu lub w formie depozytu u Ministra Finansów,
9) uzgadnianie kwot do przekazania budżetowym jednostkom organizacyjnym powiatu,
10) terminowe przekazywanie zamówionych środków do jednostek organizacyjnych powiatu,
11) terminowe dokonywanie przelewów związanych ze spłatami rat od zaciągniętych kredytów, pożyczek i emisji obligacji oraz odsetek od tych zobowiązań,
12) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych, w tym rozliczeń pieniężnych środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub innych środków zagranicznych,
13) bieżąca analiza i kontrola spłacanych zobowiązań długoterminowych (kredytów, pożyczek, obligacji i comiesięczne ich uzgadnianie,
14) obsługa finansowo – księgowa rachunków kredytowych, pożyczek, obligacji, lokat i innych rachunków bankowych niezbędnych do realizacji zadań na stanowisku,
15) współpraca z bankiem obsługującym rachunek budżetu Powiatu oraz z innymi bankami współpracującymi z Powiatem,
16) sporządzanie zbiorczego zapotrzebowania do Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego na środki do opłacenia składki zdrowotnej,
17) opracowywanie analiz z wykonania budżetu powiatu w zakresie realizowanych spraw;
18) przygotowywanie uchwał w sprawie lokowania wolnych środków oraz uchwał w sprawie zaciągnięcia zobowiązań długoterminowych (kredytów, pożyczek, obligacji) i innych uchwał w zakresie realizowanych spraw,
19) udział w przygotowaniu projektu budżetu, wieloletniej prognozy finansowej  w zakresie prowadzonych spraw,
20) przygotowanie dokumentacji do wyboru banku do obsługi bankowej budżetu powiatu oraz kredytów, pożyczek, papierów wartościowych, itp.,
21) sporządzanie informacji o sytuacji finansowej powiatu (prognoza długu),
22) racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi,
23) znajomość zagadnień z zakresu administracji samorządowej,
24) bieżące analizowanie zmian w obowiązujących przepisach prawnych,
25) przygotowywanie i bieżąca aktualizacja procedur wynikających z przepisów prawnych obowiązujących na stanowisku pracy,
26) samokontrola wykonywanych czynności wymienionych w zakresie obowiązków,
27) zastępowanie podczas nieobecności w pracy pracownika wykonującego zadania z zakresu sprawozdawczości budżetowej i finansowej budżetu powiatu w zakresie sprawozdawczości i obsługi kancelaryjnej.

- ds. sprawozdawczości budżetowej i finansowej: Halina Rusakiewicz – FN.IV, I piętro, pokój 125, tel. (59) 8418515, email: sprawozdania@powiat.slupsk.pl, ksiegowosc@powiat.slupsk.pl
Do obowiązków należy:
1) Przyjmowanie oraz sprawdzanie sprawozdań podległych jednostek organizacyjnych powiatu pod względem formalnym i rachunkowym,
2) Rzetelne i terminowe sporządzanie miesięcznych, kwartalnych,  półrocznych i rocznych zbiorczych sprawozdań budżetowych i z operacji finansowych z wykonania budżetu.
3) Rzetelne i terminowe sporządzanie sprawozdań zbiorczych z wykonania zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.
4) Rzetelne i terminowe sporządzenie sprawozdania zbiorczego o udzielonej pomocy publicznej oraz o zaległych  należnościach przedsiębiorców.
5) Rzetelne i terminowe sporządzanie zbiorczych sprawozdań finansowych, w tym: bilansu,   rachunku zysków i strat  oraz zmian w funduszu.
6) Rzetelne i terminowe sporządzenie bilansu skonsolidowanego z wykonania budżetu.
7) Rzetelne i terminowe sporządzanie sprawozdań statystycznych  RF-03 jednostek sektora instytucji rządowych i samorządowych oraz innych sprawozdań statystycznych,
8) Opracowywanie materiałów planistycznych niezbędnych do przygotowania projektu w sprawie wieloletniej prognozy finansowej,
9) Współdziałanie z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi Powiatu celem rzetelnego i terminowego przygotowywania projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z załącznikami i objaśnieniami.
10) Współdziałanie ze skarbnikiem przy opracowywaniu wieloletniej prognozy finansowej,
11) Sporządzanie symulacji Wieloletniej Prognozy Finansowej.
12) Rzetelne i terminowe przygotowanie tekstu uchwały w sprawie Wieloletniej prognozy finansowej wraz z załącznikami i uzasadnieniem oraz zmian do niej w trakcie roku budżetowego.
13) Rzetelne i terminowe opracowywanie informacji półrocznych o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć.
14) Rzetelne i terminowe sporządzanie sprawozdania z wykonania budżetu w zakresie stopnia zaawansowania realizacji programów wieloletnich.
15) Analiza wniosków podległych jednostek i wydziałów Starostwa składanych do wieloletniej prognozy finansowej,
16) Rzetelne i terminowe sporządzenie uchwały zarządu w sprawie przekazania radzie powiatu sprawozdania finansowego.
17) Terminowe przekazywanie uchwał Rady i Zarządu Powiatu dotyczących prowadzonych spraw do Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz do publicznej wiadomości.
18) Obsługa programu "BeSTi@ – Informatycznego System Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego" moduł "Sprawozdawczość" i "Uchwały".
19) Obsługa programu BUDŻET  w zakresie wprowadzenia planów finansowych i ich zmian w jednostkach organizacyjnych oraz sprawozdań  jednostkowych.
20) Wprowadzanie uchwały budżetowej i uchwał zmieniających budżet do systemu księgowego,
21) Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i innymi Instytucjami w zakresie sprawozdawczości budżetowej i finansowej oraz pozostałych sprawozdań sporządzanych na stanowisku i  uchwał w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej.
22) Rzetelne i terminowe sporządzenie informacji zbiorczej w sprawie wykazu osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielono pomocy publicznej celem podania do publicznej wiadomości.
23) Obsługa kancelaryjna wydziału w zakresie: prowadzenia rejestru poczty przychodzącej i wychodzącej, materiałów z Zarządu Powiatu, zaopatrzenie wydziału w materiały biurowe, przygotowywania planów urlopów, obsługa sekretariatu Skarbnika i inne czynności kancelaryjne.
24) Przekazywanie i bieżąca aktualizacja informacji umieszczanych w BIP w zakresu spraw prowadzonych w komórce Skarbnika Powiatu,
25) Zapewnienie właściwego przechowywania i zabezpieczenia dokumentów budżetu, w tym dokumentacji sprawozdawczej.
26) Bieżące analizowanie zmian w obowiązujących przepisach prawnych,
27) Przygotowywanie i  bieżąca aktualizacja procedur wynikających z przepisów prawnych obowiązujących na stanowisku pracy.
28) Samokontrola wykonywanych czynności wymienionych w zakresie obowiązków.
29) Zastępowanie podczas nieobecności w pracy Inspektora ds. planowania budżetu i realizacji zmian w toku wykonywania budżetu oraz podinspektora ds. budżetu Powiatu z wyłączeniem ewidencji księgowej.

3. Wieloosobowe ds. ewidencji budżetowej Starostwa, w tym:

- ds. dochodów Starostwa i windykacji należności: Anna Buzarewicz
- FN.V, I piętro, pokój 123, tel. (59) 8418-520, e-mail: abuzarewicz@powiat.slupsk.pl

Do obowiązków należy:
1) wykonywanie wszystkich czynności związanych z dochodami Starostwa:
- sprawdzanie kompletności otrzymanych z banku wyciągów bankowych dotyczących prowadzonych rachunków,
- dekretowanie, sporządzanie zestawień syntetycznych i analitycznych,
- bieżące księgowanie wyciągów bankowych,
- bieżące księgowanie faktur dotyczących dochodów Starostwa,
- terminowe sporządzanie przypisów należności z tytułu dochodów Starostwa,
- rzetelna i prawidłowa windykacja należności, w tym:
- bieżąca analiza rozrachunków z kontrahentami,
- wysyłanie upomnień do zapłaty,
- naliczanie odsetek od nieterminowych wpłat,
- przygotowywanie dokumentów do dochodzenia należności na drodze postępowania sądowego lub administracyjnego,
- współpraca z Radcą Prawnym i wszystkimi wydziałami Starostwa w zakresie ustalenia należności i ich windykacji,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do podjęcia przez Zarząd Powiatu decyzji w sprawie umarzania należności.
2) rozliczanie opłat ewidencyjnych za wydanie druków komunikacyjnych,
3) uzgadnianie zapisów na kontach, na których księgowane są operacje.
4) sporządzanie zestawień syntetycznych i analitycznych do księgowania na poszczególnych kontach wg. klasyfikacji budżetowej,
5) rzetelne i terminowe sporządzanie obowiązujących sprawozdań dotyczących dochodów Starostwa razem z częścią opisową,
6) załatwianie wszelkiej korespondencji dotyczącej prowadzonych spraw.
7) Prowadzenie spraw związanych z podatkiem od towarów i usług, w tym:
- wystawianie faktur VAT dotyczących należności Starostwa w uzgodnieniu z pracownikami Wydziału Organizacyjnego i Wydziału Gospodarki Nieruchomościami odpowiedzialnym za przedłożenie wykazów kontrahentów i należności,
- sprawdzenie rejestru sprzedaży z ewidencją księgową podatku należnego VAT,
- przygotowanie faktur do odliczenia podatku VAT,
- ewidencja podatku VAT,
- przekazanie sprawdzonych rejestrów sprzedaży  pracownikowi odpowiedzialnemu za rozliczenie cząstkowe podatku VAT w Starostwie Powiatowym,
8) terminowe przekazywanie dochodów Starostwa na rachunek budżetu Powiatu,
9) sporządzanie sprawozdawczości w zakresie pomocy publicznej Starostwa,
10) sporządzanie sprawozdań o zaległych należnościach przedsiębiorców oraz pozostałej obowiązującej sprawozdawczości wynikającej z zakresu prowadzonych spraw,
11) wystawianie zaświadczeń o niezaleganiu w opłatach oraz wykreśleniu zadłużeń z hipoteki.
12) prawidłowe i rzetelne dokonywanie odpisów aktualizujących należności spornych, wątpliwych oraz należnych a niewpłaconych odsetek.
13) sprawowanie kontroli wewnętrznej w zakresie środków pieniężnych na rachunkach bankowych, stanu należności i zobowiązań, oraz przeprowadzenie i rozliczanie wyników inwentaryzacji w tym zakresie w ewidencji księgowej.
14) Wtórna kontrola prawidłowości danych wykazanych w raportach kasowych w zakresie prowadzonych spraw z dokonaną ewidencją księgową na odpowiednich kontach, którą wprowadza pracownik ds. obsługi kasy,
15)  dokonywanie korekt błędnej ewidencji księgowej  wpłat lub wypłat w raportach kasowych w zakresie prowadzonych spraw dokumentem polecenie księgowania.

- ds. dochodów Skarbu Państwa i sum depozytowych: Anna Bargowska - FN.VI, I piętro, pokój 123, tel. (59) 8418-520, e-mail: abargowska@powiat.slupsk.pl

Do obowiązków należy:
1) sporządzanie informacji o zaległościach z tytułu czynszów Skarbu Państwa dla Wydziału Gospodarki Nieruchomościami,
2) bieżące księgowanie dowodów księgowych:
- wyciągów bankowych w zakresie ewidencji dochodów Skarbu Państwa
- dowodów PK,
- i innych dowodów księgowych w zakresie prowadzonych spraw.
4) przypisywanie należności Skarbu Państwa zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5) sporządzanie zestawień syntetycznych i analitycznych do księgowania na poszczególnych kontach wg rozdziałów i paragrafów.
6) składanie podpisu przy dekrecie i przedłożenie do zatwierdzenia bezpośredniemu przełożonemu,
7) sprawdzanie dowodów księgowych zakwalifikowanych do wypłaty pod względem formalno – rachunkowym.
9) uzgadnianie i bieżąca oraz rzetelna analiza stanu rozrachunków w zakresie zobowiązań i należności.
10) uzgadnianie zapisów na kontach w zakresie prowadzonych spraw.
11) miesięczne zamykanie urządzeń księgowych oraz ich uzgadnianie w zakresie obrotów i sald z księgą główną.
12) prowadzenie, na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych zgodnie z ustawą o rachunkowości, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym oraz sprawdzanie prawidłowości zapisów w księgach rachunkowych.
13) okresowe ustalenie i sprawdzenie w drodze inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów.
14) dokonywanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalenie wyniku finansowego.
15) sporządzanie wydruków ksiąg rachunkowych.
16) rzetelne i terminowe sporządzanie sprawozdań budżetowych
17) z wykonania dochodów Skarbu Państwa,
18) pomocy publicznej,
19) pozostałych zgodnie z obowiązującymi przepisami na podstawie ewidencji księgowej wraz z częścią opisową.
20) monitorowanie terminowości wpłat należności w obowiązującym zakresie.
21) wysyłanie wezwań do zapłaty.
22) wystawianie faktur, not księgowych,
23) sporządzanie wydruku rejestru sprzedaży i przekazywanie osobie odpowiedzialnej za cząstkowe rozliczanie podatku VAT w Starostwie Powiatowym,
24) windykacja należności w porozumieniu z radcą prawnym,
25) terminowe przekazywanie dowodów księgowych do osoby odpowiedzialnej za sporządzanie przelewów.
26) sprawowanie kontroli wewnętrznej w zakresie środków pieniężnych na rachunkach bankowych, stanu należności.
27) Obsługę rachunku bankowego sum depozytowych, funduszy pozabudżetowych (min. PFRON),  weryfikacja dokonywanych na nich operacji finansowych oraz bieżące księgowanie wyciągów bankowych
28) Wtórna kontrola prawidłowości danych wykazanych w raportach kasowych w zakresie prowadzonych spraw z dokonaną ewidencją księgową na odpowiednich kontach, którą wprowadza pracownik ds. obsługi kasy,
29) Dokonywanie korekt błędnej ewidencji księgowej wpłat lub wypłat w raportach kasowych w zakresie prowadzonych spraw dokumentem polecenie księgowania
30) wystawianie faktur VAT dotyczących kół łowieckich w uzgodnieniu z pracownikiem Wydziału Środowiska i Rolnictwa, odpowiedzialnym za przedstawienie wykazu kontrahentów i należności,  ewidencja księgowa podatku należnego VAT, prowadzenie i sprawdzanie rejestru sprzedaży z ewidencją księgową podatku należnego,
31) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania oraz depozytów,

- ds. księgowości budżetowej Starostwa w zakresie wydatków: Beata Berechowska - FN.VII, e-mail bberechowska@powiat.slupsk.pl, I piętro, pokój 122, tel. (59) 8418-519

Do obowiązków należy:
1) bieżące księgowanie dowodów księgowych:
- wyciągów bankowych w zakresie wydatków,
- dowodów PK,
- wydatków związanych z realizacją programów lub projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi, zgodnie z wymogami projektu,
2) sporządzanie zestawień syntetycznych i analitycznych do księgowania na poszczególnych kontach wg rozdziałów i paragrafów.
3) składanie podpisu przy dekrecie,
4) uzgadnianie i bieżąca oraz rzetelna analiza stanu rozrachunków w zakresie zobowiązań i należności,
5) uzgadnianie zapisów na kontach,
6) miesięczne zamykanie urządzeń księgowych oraz ich uzgadnianie w zakresie obrotów i sald z księgą główną,
7) prowadzenie, na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych zgodnie z ustawą o rachunkowości, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym oraz sprawdzanie prawidłowości zapisów w księgach rachunkowych,
8) okresowe ustalenie i sprawdzenie w drodze inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów,
9) dokonywanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalenie wyniku finansowego,
10) sporządzanie wydruków ksiąg rachunkowych,
11) sporządzanie sprawozdań z wydatków Starostwa Powiatowego, zadań z zakresu administracji rządowej  i innych sprawozdań związanych z wydatkami, zgodnie z ewidencją księgową,
12) sprawowanie kontroli wewnętrznej w zakresie środków pieniężnych na rachunkach bankowych, stanu należności i zobowiązań, pozostałych środków trwałych oraz przeprowadzenie i rozliczanie wyników inwentaryzacji w tym zakresie w ewidencji księgowej,
13) Wtórna kontrola prawidłowości danych  wykazanych w raportach kasowych w zakresie prowadzonych spraw z dokonaną ewidencją księgową na odpowiednich kontach, która wprowadza pracownik ds. obsługi kasy,
14) Dokonywanie korekt błędnej ewidencji księgowej wpłat lub wypłat w raportach kasowych  w zakresie prowadzonych spraw dokumentem polecenie księgowania.

- ds. ewidencji księgowej wydatków oraz dochodów Starostwa: Anna Borzyszkowska - FN.VIII, e-mail: aborzyszkowska@powiat.slupsk.pl  I piętro, pokój 122, tel. (59) 8418-519

Do obowiązków należy:
1) ewidencja zaangażowania przyszłych wydatków Starostwa Powiatowego,
2)ewidencja księgowa faktur dotyczących wydatków Starostwa Powiatowego,
3) sporządzanie dowodów PK w zakresie prowadzonych spraw,
4) rozliczanie zaliczek pobranych przez pracowników na wydatki związane z bieżącą działalnością urzędu,
5) umieszczanie w księgach prawidłowego i zgodnego ze stanem faktycznym opisu prowadzonych operacji księgowych,
6) sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno – rachunkowym,
7) okresowe ustalanie i sprawdzanie w drodze inwentaryzacji rzeczowego stanu aktywów i pasywów,
8) sprawowanie kontroli wewnętrznej w zakresie stanu zobowiązań oraz przeprowadzenie i rozliczanie wyników inwentaryzacji w tym zakresie w ewidencji księgowej,
9) prowadzenie  zaangażowania i ewidencji księgowej faktur dotyczących wydatków Starostwa Powiatowego,
10) uzgadnianie i bieżąca oraz rzetelna analiza stanu rozrachunków w zakresie zobowiązań i nadpłat dotyczących wydatków Starostwa Powiatowego,
11)prowadzenie ewidencji syntetycznej pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych poniżej 10 000 zł w ujęciu bilansowym i pozabilansowym w tym Skarbu Państwa oraz umowy użyczenia mienia.
12) Ewidencja księgowa rachunku bankowego bieżącego  dochodów zasobu geodezyjnego,
13) uzgadnianie i bieżąca oraz rzetelna analiza stanu rozrachunków w zakresie należności dotyczących dochodów geodezyjnych Starostwa Powiatowego,
14) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania kart płatniczych,

- ds. płac, ewidencji środków trwałych powiatu i Skarbu Państwa oraz wartości niematerialnych i prawnych: Jolanta Lasoń - FN.IX, I piętro, pokój 119, tel. (59) 8418-516, e-mail: jlason@powiat.slupsk.pl

Do obowiązków należy:
1) rzetelne i terminowe naliczanie miesięcznych wynagrodzeń dla pracowników Starostwa i sporządzenie list płac i wypłat,
2) naliczanie składek ZUS i naliczanie świadczeń ZUS dla pracowników Starostwa, umów zleceń, umów o dzieło oraz innych umów za wykonywanie usług na rzecz Powiatu,
3) prowadzenie ksiąg analitycznych do wynagrodzeń, zasiłków i innych wypłat,
4) wykonywanie wszystkich czynności związanych z systemem "Płatnik" (zgłaszanie pracowników do ubezpieczeń, sporządzanie raportów miesięcznych dotyczących rozliczeń z ZUS oraz przekazywanie ich w wyznaczonych terminach),
5)rejestrowanie nowo przyjętych i wyrejestrowanie zwolnionych pracowników i członków ich rodzin oraz ścisła współpraca pod tym względem z Komórką Sekretarza Powiatu (kadry) i innymi wydziałami w celu aktualizacji liczby zatrudnionych i aktualizacji czynników mających wpływ na prawidłowe sporządzanie list płac i innych wypłat,
6) wystawianie zaświadczeń związanych z wynagrodzeniami i ubezpieczeniami społecznymi.
7) sporządzanie przelewów dotyczących wynagrodzeń, zasiłków, innych wypłat oraz dbałość o ich terminowość.
8) sporządzanie zestawień i innych dokumentów dotyczących rozksięgowania płac.
9) rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych pracowników Starostwa, umów zleceń, umów o dzieło, za wykonywanie usług na rzecz Powiatu oraz innych wypłat i terminowe sporządzanie z tego zakresu deklaracji podatkowych,
10) sporządzanie wniosków o refundacje kosztów wynagrodzeń w ramach zawartych umów,
11) sporządzanie sprawozdań statystycznych z wynagrodzeń,
12) prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych oraz bieżąca aktualizacja zapisów,
13) naliczanie amortyzacji i umorzeń zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
14) uzgadnianie ewidencji analitycznej z ewidencją syntetyczną środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
15) rozliczanie pod względem formalnym i rachunkowym spisu z natury majątku Powiatu.
16) sporządzanie sprawozdań statystycznych dotyczących środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
17) prowadzenie ewidencji pozabilansowej majątku Skarbu Państwa i weryfikacja ich wartości w porozumieniu z wydziałem gospodarki nieruchomościami na koniec każdego kwartału.

- ds. rozliczeń podatku VAT, podróży służbowych oraz ewidencji ZFŚS: Monika Siach - FN.X, I piętro, pokój 119, tel. 8418-516, e-mail: msiach@powiat.slupsk.pl

Do obowiązków należy:
1) sporządzenie cząstkowej deklaracji podatkowej VAT Starostwa Powiatowego oraz prawidłowe i terminowe jego rozliczenie;
2) sporządzanie zbiorczego rejestru zakupów i zbiorczego rejestru sprzedaży na podstawie rejestrów cząstkowych przygotowywanych przez jednostki organizacyjne;
3) sporządzanie i przesyłanie do właściwego urzędu skarbowego stosownych deklaracji oraz korekt deklaracji w  zakresie scentralizowanego podatku VAT i odwrotnego obciążenia VAT;
4) ustalenie kwoty należnego/naliczonego podatku VAT oraz sporządzanie stosownych dyspozycji zapłaty w tym dyspozycji pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi;
5) współpraca i wsparcie merytoryczne Wydziałów oraz jednostek organizacyjnych, w zakresie analizowania  i kwalifikowania dokonanych przez jednostki zakupów towarów  i usług pod kątem posiadania prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz analizowanie dokonywanej sprzedaży pod kątem stosowania prawidłowych stawek opodatkowania lub zwolnień z podatku;
6) opracowanie zasad ustalenia „ sposobu określenia proporcji” oraz coroczne jej obliczanie;
7) przeprowadzanie czynności sprawdzających poprawność dokumentowania i rozliczania podatku VAT przez Urząd i jednostki organizacyjne;
8) współpraca z organami podatkowymi w zakresie procedur rozliczania podatku VAT w Powiecie Słupskim i koordynacja prowadzonych postępowań kontrolnych i czynności sprawdzających w zakresie podatku VAT przez te urzędy;
9) współpraca z Wydziałami i jednostkami organizacyjnymi w zakresie rozliczania podatku VAT, w tym przy sporządzaniu wniosków o indywidualną interpretację w zakresie podatku VAT,
10) sporządzanie  i przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego do Ministerstwa Finansów na podstawie plików przekazywanych przez jednostki organizacyjne,
11) wykonywanie wszystkich czynności związanych z rozliczeniem podatku VAT Starostwa Powiatowego oraz jednostek organizacyjnych tj. obsługa rachunku bankowego do rozliczeń podatku VAT oraz weryfikacja dokonywanych na nim operacji finansowych, dekretowanie i bieżące księgowanie wyciągów bankowych;
12) prawidłowe kwalifikowanie podatku VAT naliczonego do odliczenia na fakturach wydatkowych Starostwa Powiatowego poprzez określenie sposobu odliczenia oraz składania podpisu na pieczątce dotyczącej rozliczenia podatku VAT,
13) ewidencja wyciągów bankowych budżetu ( organu) Powiatu słupskiego i ich uzgadnianie;
14) przeprowadzanie oraz rozliczanie wyników inwentaryzacji w zakresie prowadzonych spraw;
15) wykonywanie wszystkich czynności związanych z obsługą rachunku bankowego Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, oraz weryfikacji na nich operacji finansowych;
16) dbałość o terminowe  sporządzanie przelewów związanych z działalnością  bieżącą i majątkową Starostwa Powiatowego;
17) rozliczanie delegacji służbowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
18) wykonywanie wszystkich czynności/działań/uzgodnień w stosowaniu procedury MDR oraz prawidłowe sporządzenie i terminowe przekazywanie informacji o schematach podatkowych do Ministerstwa Finansów.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Jadwiga Janicka

Data wytworzenia:
26 wrz 2022

Osoba dodająca informacje

Sebastian Wójcik

Data publikacji:
26 wrz 2022, godz. 14:23

Osoba aktualizująca informacje

Sebastian Wójcik

Data aktualizacji:
27 wrz 2022, godz. 10:13