Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Powiatu Słupskiego

Wyszukiwanie zaawansowane

Deklaracja dostępności

Powiat Słupski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony bip.powiat.slupsk.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Część dokumentów, zamieszczona jest w postaci nieprzeszukiwalnych plików *.pdf (skany dokumentów). Przykładem takich informacji są: dokumenty pochodzące od podmiotów zewnętrznych, które zostały przekazane do publikacji wyłącznie w postaci papierowej, wymagającej przetworzenia do postaci elektronicznej (skany), oświadczenia majątkowe, petycje, informacje opublikowane przed dniem wejścia w życie wyżej wskazanej ustawy.

Nadmierne koszty

Ocena dokonana na podstawie analizy kosztów zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu.

Treści nieobjęte przepisami

-

Data i podstawa przygotowania deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

2025-03-24 12:00

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.

Zapewnianie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Dz.U.2020.1062 t.j. z dnia 2020.06.19

PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI 2021/2022r.

RAPORT O STANIE ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI PODMIOTU PUBLICZNEGO ZA 2025 r.

Wniosek o zapewnienie dostępności

Wnioski o zapewnienia dostępności można składać drogą pocztową na adres Starostwo Powiatowe w Słupsku ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk lub elektroniczną na adres adziuba@powiat.slupskpl

 

Zgodnie ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Starostwo o braku dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.

 Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektoniczną, cyfrową lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".

 Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.

 Wniosek o zapewnienie dostępności zawiera:

• dane kontaktowe wnioskodawcy;

• wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnym;

• wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;

• wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI
 

Koordynator dostępności odpowiada za wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Starostwo Powiatowe w Słupsku  oraz monitorowanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Ponadto koordynator sporządza plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Zadania Koordynatora dostępności:

  1. Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Starostwo Powiatowe w Słupsku,
  2. Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2019 r. poz. 1696 z późn. zm.),
  3. Monitorowanie działalności Starostwa Powiatowego w Słupsku w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,

 Kontakt

Koordynator do spraw dostępności w Starostwie Powiatowym w Słupsku:

 

Agata Dziuba – koordynator do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej

Telefon kontaktowy: (59) 84 18 716

e-mail: adziuba@powiat.slupsk.pl

 

Marzena Harnaszkiewicz-Więckowska – koordynator do spraw dostępności architektonicznej

Telefon kontaktowy: (59) 84 18 510

e-mail: mwieckowska@powiat.slupsk.pl

 

Mirosław Górak – koordynator do spraw dostępności cyfrowej

Telefon kontaktowy: (59) 84 18 741

e-mail: mgorak@powiat.slupsk.pl

 

Skróty klawiszowe

SHIFT + ALT + H - Strona główna
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + 0-9 - Menu

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Mirosław Górak — mejlowo informatyk@powiat.slupsk.pl lub telefonicznie 59 84-18-741.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Mirosław Górak, adres poczty elektronicznej mgorak@powiat.slupsk.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (59) 84-18-741. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Kontaktować można się także, przesyłając korespondencje w wersji papierowej na adres Starostwo Powiatowe w Słupsku , ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk, bądź dzwoniąc na numer telefonu (59) 8418500. Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej, oraz skargi na brak zapewnienia dostępności, należy składać na adres poczty elektronicznej: mgorak@powiat.slupsk.pl

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Link do aplikacji mobilnej: nie dotyczy

Link do deklaracji dostępnosci tej aplikacji: nie dotyczy

Dostępność architektoniczna

Do budynku Starostwa prowadzą 2 wejścia: wejście główne od ul. Szarych Szeregów oraz wejście od wewnętrznej strony budynku. Do obu wejść prowadzą jednostopniowe schody. Przy schodach do głównego wejścia znajduje się dzwonek dla osób niepełnosprawnych, który przywołuje pracownika Starostwa mogącego udzielić informacji i pomocy. Na parter budynku Starostwa prowadzą schody, zarówno po wejściu do budynku wejściem głównym jak i wewnętrznym. W budynku funkcjonuje zewnętrzna winda dla wózków znajdująca się przy wejściu od wewnętrznej strony budynku, która służy udostępnianiu pomieszczeń biurowych i korytarzy osobom niepełnosprawnym. Z uwagi na publiczny charakter Starostwa, w godzinach urzędowania nie obowiązuje system kontroli wejść. Biuro Obsługi Mieszkańca znajduje się po prawej stronie po wejściu do budynku wejściem głównym. Dla osób niepełnosprawnych dzięki zewnętrznej windzie, dostępne są korytarze i pomieszczenia na trzech kondygnacjach budynku (parter, I piętro i II piętro). Na każde piętro budynku prowadzą również schody. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku. Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Starostwo jest wyposażone w pętle indukcyjne, na każdej kondygnacji znajdują się Tyflomapy dla osób niewidomych i niedowidzących, posiadamy też materace ewakuacyjne oraz na parterze system kolejkowy dla wydziału Komunikacji i Drogownictwa z usprawnieniami dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku są oznaczenia pokoi i tablicy informacyjnej w alfabecie Braille’a dla osób niewidomych i słabowidzących. Są też oznaczenia kontrastowe schodów, belek itp. z innych. Osoby głuche i niedosłyszące mogą skorzystać z pomocy tłumacza polskiego języka migowego (PJM), którym jest pracownik Starostwa. Osobą odpowiedzialną jest Marzena Harnaszkiewicz - Więckowska , adres poczty elektronicznej mwieckowska@powiat.slupsk.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (59) 8418510.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność komunikacyjno-informacyjna: W budynku Starostwa znajdują się: 1. pętle indukcyjne, 2. tablica informacyjna oraz oznaczenia pomieszczeń w alfabecie Braille’a, 3. tyflomapy dla osób niewidomych i niedowidzących – na tablicy informacyjnej oraz na każdej kondygnacji, 4. system kolejkowy z usprawnieniami dla osób ze szczególnymi potrzebami – w wydziale Komunikacji i Drogownictwa. Osoby głuche i niedosłyszące mogą skorzystać z pomocy tłumacza polskiego języka migowego (PJM), którym jest pracownik Starostwa. Koordynatorem ds. zapewnienia dostępności komunikacyjno- informacyjnej jest Agata Dziuba, adres poczty elektronicznej adziuba@powiat.slupsk.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (59) 8418716. 1. Dostępność komunikacji: • Istnieje możliwość kontaktu z urzędem na różne sposoby: telefonicznie, mailowo, przez ePUAP, osobiście, • Posiadamy tłumacza języka migowego na miejscu lub online po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby, • Nasz personel, potrafi komunikować się z osobami z różnymi potrzebami. 2. Dostępność informacji: • Nasza strona internetowa jest zgodna ze standardem WCAG (np. kontrast, powiększanie tekstu, dostępność dla czytników ekranu), • Informacje przedstawione są w sposób prosty i zrozumiały (język łatwy do czytania – tzw. "ETR", język migowy), • Informację uzyskujemy w różnych formatach (audiodeskrypcja, napisy, wersje tekstowe).